2015. április 24., péntek

Joghurtos tonhalkrém-mártogatós


Éppenhogy hazaestem, bevásárolni voltam. Ruhákat két gyereknek. Vagy egy órán keresztül válogattam, a kasszánál nyugtáztam, hogy jaj de jó, még éppen hazaérek vacsorára, bár ilyen esetekben hideget eszünk, kenyér, vaj, sajt. Azért ahhoz is jó, ha ott vagyok, felvágni, megkenni, kirakni. Kis kés, a "szivecskés kanál", "másik sajt", "pöttyös tányér" - nem olyan egyszerű ez, ahogy elsőre gondolnánk. Persze, hogy otthon hagytam a bankkártyámat, csak a másik van itt, azon meg fogalmam sincs, hogy mennyi pénz van, ha van rajta egyáltalán. Készpénz szinte sosincs nálam. Mondom a pénztárosnak, aki a legkevésbé megértően vág egy arcot, ő már mindent beütött. Elrobogok a legközelebbi automatához, hogy megnézzem a nálam lévő még egyetemról maradt kártyán az egyenleget. Ahogy benyúlok a  táskámba a tárcámért, megakad a kezem valamin. A bankkártyámon, amit nem otthonhagytam, hanem a legutóbbi vásárlás során, szokás szerint csak bevágtam a kiszsebbe. Jólvan. Vissza a boltba. Mondom mi van. Megint egy arcvágással nyugtázták. Igaz, hogy otthagyok pénzt, nem keveset és rajtam kívül senki nincs a boltban, ráadásul még egy óra van zárásig, de hát így kevesebb idő marad támasztani a pultot. Beütögeti újra a tételeket. Ránézek az órámra. Éppen nem fogok hazaérni. - Mire hazaérek, már a fürdőben csobog a víz, az asztalon kiflimaradékok, nincs kedvem egyedül leülni. Leszedem az asztalt, elpakolok és közben azon morfondírozok, hogy mit egyek, mert azért valamit jó lenne. Így jutott eszembe ez a mártogatós, amit egy pohár vörösborral kiegészítve bevittem magammal a kanapéra, és az esti film alatt szépen megeszegettük. 

Hozzávalók:
  • 250 g natúr joghurt
  • Egy nagy tonhalkonzerv
  • Egy szál újhagyma, a fehér és a zöld rész is beleaprítva vagy snidling
  • Só, bors
  • Egy diónyi vaj
  • Egy petrezselyem csokor fele
  • 2 sárgarépa
  • Egy fehér répa



Elkészítés:
A joghurtot, vajat és a tonhalat simára leverem, beleaprítom a hagymát és a petrezselymet. Vékony csíkokra vágom a répákat vagy bármilyen zöldséget, uborka, zeller is nagyon finom hozzá, nekem répák voltak otthon. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése