2015. február 5., csütörtök

a BRIÓS - Spanyol briós Limarától



Ez kéremszépen a világon a legjobb briós. Leglábbis az általam kóstolt legjobb. Az elkészítése (itt) nem igényel túl sok időt vagy tudást, az eredménnyel pedig nem lehet betelni, eddig bárki kóstolta, ez volt a véleménye. Amikor ez kerül az asztalunkra, mindig elgondolkozom, hogy a pékségekben hogyan tudják úgy készíteni a kiflit, zsemlét, hogy a reggel elvileg frissen vásárolt pékáru estére megereszkedik vagy kiszárad. Mit raknak bele, hogyan kelesztik, mitől lesz pár óra elteltével, jobb kifejezést nem találok rá, nem finom? Ez a briós még másnap este is olyan, mintha akkor vettem volna ki a sütőből. Pedig egy kosárban tartom konyharuhával letakarva. Persze a pékségben vásárolt termékek, soha, a sütőből kikerülve sem olyen állagúak, mint amikor az ember otthon süt egy kalácsot vagy kiflit. Nem értem, egyszerűen tényleg nem. Hiszen én nem vagyok sem pék, sem különösebben ügyes vagy tehetséges a péksütemények készítésében, mégis sikerül. Szerintem bárkinek, próbáljátok csak ki.

A receptből kihagyoma  fahéjas-cukros tölteléket, és sima vajjal kenem meg. A sütőbe amikor sülnek a briósok helyezzünk egy kis tálkába vizet, így még finomabb lesz a kelttészta. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése